Musicologie van de Keltische en naburige stijlen
[
Home
][
Info
][
Introductie
][
Cultuurhistorische onderwerpen
][
Dans en danshistorie
][
Vorm, technieken en idioom
][
Toonsystematiek
][
Akkoordenleer
][
Harmonie
][
Extra
]
[
Home
][Auteur: Ben Dijkhuis][Laatste update: 22-08-2020][Hoofdstuk:
Vorm, technieken en idioom
][
Gebruiksvoorwaarden
]
Vorig hoofdstuk | Volgend hoofdstuk
Vormen, technieken en idioom - inhoud
Algemeen
Frasering en vorm
Ornamentiek
Terminologie inzake instrumentale en vocale vormen
(behalve dansmuziek)
Idiomatische kenmerken van de traditionele Ierse melodie
Idiomatische kenmerken van de traditionele Ierse melodie. Appendix A: Onderzoek naar tonaliteitskenmerken
Speciale inheemse vormen
Bardisch vers
Canu Penillion
Piobaireachd
Sean-nós-zang
1.
Crónán. Een archaïsche vocale stijl.
2.
Een pre-existentieel motief in Keltische muziekvormen
Cerdd dant, inleiding:
Cerdd dant. Deel 1: Achtergronden en historische bronnen
Cerdd dant. Deel 1: Appendix C: Repertoirelijsten en overzicht van tabulaturen
Inzake het Robert ap Huw-manuscript en de reconstructie ervan volgens Greenhill:
Cerdd dant. Deel 2. Het Robert-ap-Huw-manuscript: de stemming, harmonie, temperering en speeltechniek
Cerdd dant. Deel 3. Het Robert-ap-Huw-manuscript: maatvoering en ritme
Cerdd dant vervolg:
Cerdd dant. Deel 4. Het Iolo Morganwg-manuscript
Vocale vormen, genres en technieken in de Keltische en naburige stijlen
Deel 1: Ierland en Schotland
Deel 2: Wales
Deel 3: Bretagne
Deel 4: Galicië
Deel 5: Maritieme en aanverwante genres